Ik wil met een aantal collega's een multidisciplinair revalidatiecentrum opzetten voor COPD patiënten. Het gaat hier om een BV met ongeveer 15-20 man personeel. De disciplines die in ons zorgcentrum plaats moeten gaan nemen zijn onder andere: fysiotherapeuten, verplegers, ergotherapeuten, een diëtist, een maatschappelijk werker, een huisarts en een logopedist. We zullen ons vestigen in Hoek van Holland (gemeente Rottterdam).

Vanwege de hoge kosten die de zorg in ziekenhuizen met zich meebrengt moeten een aantal patiëntengroepen de ziekenhuizen uit. Onder deze groepen vallen COPD patiënten. Met andere woorden: vaak komen COPD patienten onnodig in het ziekenhuis terecht. Dit kan door wat efficiëntere zorg vaak voorkomen worden. Wij willen COPD patiënten de meest complete zorg onder één dak bieden.

Aangezien het feit dat de overheid baat heeft bij ons project neem ik aan dat dit gesubsidiëert wordt. Ik kan echter nergens een overzichtelijk plaatje vinden van de subsidies waarvoor ik in aanmerking kom. Ik hoop dat u me hierbij kunt helpen.

Bij voorbaat dank,

Jan de Bakker.