subsidie voor historische scheepswerf

  • Henk Vork

    Wie ziet er ingangen? Bestaat er subsidie om varend erfgoed te steunen dmv werven of subsidie op regionale historische ontwikkeling oid? Wie weet er nog leuke fondsen? Bij voorbaat dank voor tips!

  • Hoogland

    Geachte heer Vork,

    er bestaan wellicht fondsen en tevens een subsidie via het restauratiefonds. Een en ander is afhankelijk van de cofinanciering en de fase waarin het project nu in zit.

    graag help ik u verder.

    Marco Hoogland

    tel 06 53924695

  • Jaap Burgstra

    Ik zou adviseren mijn heil vooral te zoeken in de fondsen op dit gebied.

    Een aantal suggesties:

    Stichting Federatie Oud Nederlandse Vaartuigen - FONV

    De Stichting Federatie Oud Nederlandse Vaartuigen “FONV” steunt en coördineert initiatieven op het gebied van het behoud van Varend Erfgoed.

    Johan J. Smit's Fonds

    Ondersteunen van projecten op het gebied van varend erfgoed.

    Varend Monument lening

    Nederland heeft een rijke maritieme geschiedenis. Schepen en andere vaartuigen maken hier een belangrijk deel van uit. In het Nationaal Register Varende Monumenten staan een groot aantal bijzondere en beschermenswaardige vaartuigen beschreven. Bent u eigenaar van een van deze geregistreerde vaartuigen? Dan kunt u bij onderhoud en restauratie mogelijk in aanmerking komen voor een Varend Monument-lening

    Kracht Fonds

    Subsidie voor het ondersteunen van projecten op het terrein van molens en varend erfgoed.

    Subsidies en fondsen varend erfgoed:

    http://www.fondswervingonline.nl/search/node/varend%20erfgoed

    Succes er mee!

    Vriendelijke groeten,

    Fondswervingonline.nl

    Jaap Burgstra