hallo,
kan iemand mij vertellen wat de prijzen gemiddeld zijn.
verder wat krijg je terug aan subsidie?
Het is allemaal een beetje vaag hoe aan een subsidie kan komen.
m v g joost
Dag Joost,
Heb hier ook veel tijd in gestoken met uitzoek werk. Ik zie er van af!
Ik doe nieuwbouw en voor een alleen staande woning vind ik dat je voor een milieu voordeel wel een dikke rekening moet betalen.
De getoonde rendementen worden niet gehaald en de terug verdien tijd ligt zeer hoog, in ons geval 20jaar. Gezien de pomp na 15 a 25 jaar vernieuwt dient te worden is het geen optie.
Als je een nieuwbouw huis koopt waar het in zit is dit top maar anders nee!
Ik heb wel 1200m slang in de grond zitten om later eventueel naar een warmte pomp over te kunnen stappen.
Zelf draag ik mijn steentje aan het milieu door het huis de gevels niet Rc 3 maar ruim Rc4 te maken en vloer en dak niet Rc3.5 maar ruim Rc4.5 tezamen met een lage tempratuur verwarming haal je het gas verbruik behoorlijk omlaag! Normaal heeft men cv temp 70 a 90 graden met radiatoren maar als je veel vloerverwarming a wandverwarming(wat ik doen) neemt kunnen wij waarschijnlijk naar +/- 45 graden. Als je dan de verwarming’s groepen niet 120m maar +/-60m maakt kun je met een kleine HR CV heel erg zuinig het huis aangenaam verwarmen!
Met die slangen in de grond wil ik mij huis gaan koelen tijdens hete periodes, grondwater temp 9-12 graden moet mengen tot 17-18graden anders krijg je condens op de muren en dat wil je niet!
Op deze mannier heb je alleen een CV pomp lopen om je huis te koelen en dat is een stuk minder energie als een normale airco.
Succes
R.Woestenburg
joost knetsch schreef:
>
> hallo,
>
> kan iemand mij vertellen wat de prijzen gemiddeld zijn.
> verder wat krijg je terug aan subsidie?
> Het is allemaal een beetje vaag hoe aan een subsidie kan komen.
>
> m v g joost
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?