Hallo Ilze,
Ik weet dat je mailtje alweer van december dateert en misschien niet meer up-to-date is. Ik ben de voorzitter van Stichting Mtangani en in deze hoedanigheid was ik aan het surfen naar nieuwe ideeen om meer geld/subsidies voor onze projecten te organiseren. Zo kwam ik je berichtje tegen met je opmerking dat jullie “goede doelen op waren”:-)
Ik vind jullie initiatief van de happietaria ontzettend leuk! Ik zou graag wel wat meer info willen ontvangen over hoe jullie te werk gaan en of we eventueel wat voor elkaar kunnen betekenen.
Op de website www.stichtingmtangani.nl staat veel meer info te vinden, maar in het kort even uitgelicht:
Mtangani is een dorp van 7000 inwoners aan de oostkust van Kenia, nabij Malindi.
We hebben al wat projecten gedaan, oa een waterpompinstallatie werkend op zonne energie, een brillen project en als rode draad door de stichting (en het dorp) loopt het microkredietproject waar op dit moment 74 vrouwen aan deelnemen. Ik bezoek regelmatig op eigen kosten deze projecten in Kenia.
Onlangs heeft deze groep vrouwen ons gevraagd of het mogelijk was om te leren lezen en schrijven. Hier willen we graag aan mee werken, omdat deze vraag vanuit henzelf komt en een gevolg is van de ontwikkeling die ze doormaken tgv het microkredietproject. Voor kinderen in Kenia is er de mogelijkheid op onderwijs, maar voor deze groep vrouwen niet en zullen het niet op ene andere manier kunnen leren. Inmiddels hadden we genoeg geld om de grond aan te kopen, dit is 15 febr jl. gebeurt. Nu ben ik weer druk bezig om geld in te zamelen, zodra we voldoende hebben kunnen we aan de slag om het schoolgebouw te bouwen. De dorpbewoners zullen zelf gaan bouwen, we willen zo weinig mogelijk ‘westerse bemoeienis’. Dit is hun ontwikkeling, niet de onze.
Voor meer informatie kunt u alles vinden op onze website www.stichtingmtangani.nl en natuurlijk wil ik altijd meer info geven via info@mtanganivillage.com
Ik hoop in elk geval van jullie te horen.
Groetjes Corien Norder