Subsidie warmtepomp

• patrick

Hoe zit het met de subsidie voor warmtepompen bij het bouwen van een huis? Het convenant “meer met minder” op initiatief van de overheid is inmiddels getekend. Gaan er weer subsidies plaatsvinden? Hoe zit het als ik nu in mijn huis (welke nu gebouwd wordt) de pomp plaats. Val ik buiten de boot als de regeling van kracht wordt? Het zou in de zomer 2008 geregeld zijn.

Weet iemand hier reeds meer over?

• Frank Waleczek

Patrick,

Inderdaad de verwachting is dat er in de loop van het jaar (de verwachting is voor de zomer) een regeling zal komen voor particulieren. Hoe die er uit zal zien en of de regeling met terugwerkende kracht ook zal gelden is onduidelijk. Als de regeling gepubliceerd wordt is deze te vinden op onze site www.subvention.nl.

Warmtepompen voor bedrijfsmatig gebruiken worden - onder voorwaarden - wel gesubsidieerd. Dit is wel een fiscale subsidie. Dus bedrijven maar ook woningbouwverenigingen kunnen hier gebruik van maken (onder voorwaarden)

Frank Waleczek

Subvention BV

patrick schreef:

>

> Hoe zit het met de subsidie voor warmtepompen bij het bouwen

> van een huis? Het convenant “meer met minder” op initiatief

> van de overheid is inmiddels getekend. Gaan er weer subsidies

> plaatsvinden? Hoe zit het als ik nu in mijn huis (welke nu

> gebouwd wordt) de pomp plaats. Val ik buiten de boot als de

> regeling van kracht wordt? Het zou in de zomer 2008 geregeld

> zijn.

>

> Weet iemand hier reeds meer over?

• Raf Ruiters

Hallo Frank, bedankt voor de informatie , is er inmiddels al nieuws op dit vlak voor particulieren.

Wij gaan een huis in eigen beheer bouwen met warmtepomp en staan op het punt de aannemingsovereenkomst met een duitse aannemer te tekenen. De leverancier van de warmtepomp is een duits bedrijf , kan dat van invloed zijn op de subsidie aanvraag? het huis wordt in Nederland gebouwd.

Mvg Raf Ruiters

• joost knetsch

hallo,

kunt u mij vertellen of u er al uit bent hoe en wat?

Ik ben ook aan het uitzoeken hoe ik auberhaudt een subsidie kan krijgen en hoeveel het is.

Kunt u mij een email sturen met de maan van het bedrijf en de kosten?

m v g joost

• raf ruiters

de subsidie is voor bestaande bouw dus wij hebben er niets aan, zie SenterNovem.nl

de warmtepomp komt van heliotherm

http://www.kueppers-heizungsbau.de/

mvg raf ruiters

• Dirk

Op www.duurzaamthuis.nl staat een goed overzicht van huidige warmtepomp subsidie regelingen. Subsidie Warmtepomp

Groet Dirk

• Dirk

Op www.duurzaamthuis.nl staat een goed overzicht van huidige warmtepomp subsidie regelingen. Subsidie Warmtepomp

Groet Dirk