subsidie dubbele beglazing

• mema

Ik woon in een huis uit 1925 in Heerlen. Ik wil alle ramen/kozijnen gaan vervangen door ramen met dubbele beglazing en kunststof kozijnen. Zijn er gemeentelijke en/of landelijke subsidies?

Bij voorbaat dank voor een antwoord.

• Heida

Is er niemand die antwoord heeft op dit soort vragen? Ik heb hier ook vragen over.

De vraag van mijn voorganger is ruim een half jaar oud.

Bv dank.

• Mavis

Hallo

had nte mijn woning gekocht, met enkel glas, en had toen geen geld voor dubbele glas, kwam er achter dat de subsidie regeling van VROM in okt 2006 is afgeschaft, dus jammer voor ons.

Groet, Mavis

• Kim

Ze schijnen bezig te zijn om de subsidie voor dubbele beglazing weer in te voeren, Kan me niet snel genoeg zijn aangezien we druk op de woningmarkt aan het kijken zijn.

• marieke

CDA schijnt daar druk mee bezig te zijn….

• Ramon

wo 28 jan 2009, 05:30 | lees voor

CDA: Kwart miljard voor huis, milieu en economie

Iedereen dubbele beglazing

door Edwin Timmer

Twingly blog zoeken

Jouw blog hier

DEN HAAG - Regeringspartij CDA wil een kwart miljard euro uittrekken om huishoudens te verleiden in dubbel glas en andere vormen van isolatie te investeren.

Foto: Dijkstra

Het gaat om zo'n 1,5 miljoen huizen. Met deze tijdelijke regeling van zo'n anderhalf jaar wil het CDA-Kamerlid Spies de kredietcrisis en de klimaatopwarming te lijf gaan. Werknemers in de bouwsector blijven zo aan het werk en Nederland haalt eerder de binnenlandse klimaatdoelen voor een lagere CO2-uitstoot. Ook wenst de CDA-politica een verlaging van het btw-tarief op dubbel glas en isolatie, van negentien procent naar het lage tarief van zes procent.

Vandaag bespreekt Spies haar voorstel in een debat met minister Cramer (Milieu). “Volgens onderzoeksbureaus als het Centraal Planbureau is investeren in energiebesparing het enige wat nu direct nut heeft tegen de economische crisis en de klimaatverandering”, zegt Spies. “Dubbel glas of isolatie aanbrengen in kantoren, woningen en scholen helpt ons volgens economen door de ergste dip heen.” We moeten nu meters maken."

Het kabinet mag zelf kiezen of ze die 250 miljoen via een ‘dubbelglassubsidie’ of via een fiscale maatregel bij burgers en ondernemers neerlegt.

“Mits mensen maar het gevoel krijgen dat het nu moet gebeuren.” Zo'n aanbod sluit volgens Spies perfect aan bij de vele huiseigenaren die besluiten hun woning niet te verkopen, maar wel op te knappen.

Mail Print

Plaats op: eKudos MSN Delicious Digg

marieke schreef:

>

> CDA schijnt daar druk mee bezig te zijn….

• p.akbar

graag hier over mij meer info mailen a.u.b.

vriendlijk gr.pervez