Een kennis die ik laatst sprak vertelde me dat hij naar de gemeente Venray was gestapt om te informeren of het mogelijk was een subsidie te krijgen voor een aangepaste auto om zijn meervoudig invalide zoon te kunnen vervoeren.
Antwoord hierop was Nee, hij kon eventueel in aanmerking komen voor een deeltaxi kaart. Nu vraag ik me af hoe het mogelijk is dat dit mogelijk is, en of het wel klopt? Ik kan me nml herrinneren dat mijn oom die destijds een hersenbloeding kreeg wel een aangepaste auto kreeg om zichzelf te vervoeren.
Het kind in kwestie is 9 jaar oud, en kan niet zitten, liggen praten enz: door een zuurstoftekort opgelopen tijdens een griep.
Toen hij een tweede keer naar de gemeente stapte kreeg hij te horen dat het eventueel mogelijk was om een subsidie te krijgen op de kosten voor een aanpassing “Maar” dan mag de auto die hijzelf moet kopen niet ouder dan 3 én niet jonger dan 3 jaar zijn!! Nu weet ik dat er belachelijke regeltjes zijn maar dit slaat alles. Ik heb inmiddels gezocht op het Internet met de bedoeling deze kennis van dienst te zijn, maar ik als leek zou niet weten waar te beginnen, vandaar de volgende vraag:
Kan iemand zo vriendelijk zijn om mij een link, adres of iets dergelijks te geven zodat ik voor mijn kennis eens op onderzoek kaan gaan wat de mogelijkheden zijn. Het gaat om een hardwerkende man die alles voor zijn kind overheeft, en die zijn kind ook eens het plezier wil doen om er eens samen een dagje op uit te gaan.
Namens mijn kennis dank ik U voor Uw welkome reacties.
grts Irma