Kerosinebesparing subsidiabel? Evt. samenwerking op basis van succes fee

• Edwin Smit

Ik ben bezig met een proces om vliegtuigmotoren zuiniger te maken. Het gaat om een besparing van ongeveer 1%. Het gaat te ver om hier in details te treden, maar ik vraag me af of er in Nederland, Europa of misschien nog wel breder mogelijkheden bestaan om hier subsidie over te krijgen. Ik heb een half jaar geleden hier ook een oproep geplaatst, heb toen 1 interessante reactie gehad maar kan die door een computercrash helaas niet meer terughalen. Ik ben overigens ook graag bereid om met iemand die suggesties heeft, hierover verder in gesprek te gaan op basis van bijvoorbeeld een succesfee.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Edwin Smit

• hemme

Waarschijnlijk de volgende regelingen

ROB: Anderhalf miljoen euro voor klimaatvriendelijke projecten…

Heeft u een goed idee om de uitstoot van niet-CO2 broeikasgassen te verminderen? Wilt u weten of klimaatvriendelijke technieken en maatregelen geschikt zijn voor uw bedrijf? Of hebt u al een techniek ontwikkeld, maar weet u niet hoe u dit moet verkopen? Op deze website vindt u alle informatie en formulieren om subsidie aan te vragen bij ROB.

Unieke Kansen Regeling (UKR)

De Unieke Kansen Regeling stimuleert projecten waarin Nederlandse marktpartijen en niet-marktpartijen samenwerken aan de transitie naar een duurzame energiehuishouding. De nadruk bij de Unieke Kansen Regeling ligt op versnelde marktintroductie van technieken die bijdragen aan deze energietransitie. Het programma Energie Onderzoek Subsidie (EOS) voert de Unieke Kansen Regeling uit

M&T

Het programma Milieu & Technologie stimuleert de Nederlandse industrie tot het ontwikkelen en toepassen van innovatieve processen, producten en diensten. Daarbij is belangrijk dat in vergelijking met gangbare alternatieven het milieu substantieel minder wordt belast

Energie Onderzoek Subsidie: Demonstratie

Deze regeling geeft specifieke ondersteuning aan energiedemonstratieprojecten in Nederland en is gericht op het realiseren van een duurzame energiehuishouding in Nederland.

In een demonstratieproject worden nieuwe technologieën, methoden en systemen getest in een realistische gebruiksomgeving. Een succesvolle demonstratie zal gevolgd worden door marktintroductie van de technologie, methode of systeem.

• Ed Smit

Beste Hemme,

Als je meer wilt weten over onze activiteiten en als je denkt dat je ons op weg kunt helpen met mogelijke subsidie, stuur dan svp een mailtje naar ed@edventure.biz. We zijn graag bereid om je een vergoeding te geven voor je mogelijke bijdrage. Ik moet je bekennen dat de regelingen die je noemt bij mij niet bekend zijn en ik ook niet zo gauw zou weten hoe ik daar meer informatie over zou kunnen krijgen.

Alvast bedankt voor je reactie!

Ed Smit

www.edventure.biz