Sponsors voor renovatie svhooltje in Mumbai India

• Henk Rutgers

In de maand september ga ik voor 1½ maand naar India.

In de stad Mumbai gaat een project van start. Het opknappen van een schoolgebouwtje, bestaande uit twee leslokalen, die er uitziet als een ?onbewoonbaar verklaard gebouwtje?. In dit gebouwtje, nauwelijks een schooltje te noemen, wordt lesgegeven aan 30 kinderen uit de sloppenwijk van Mumbai, Slum Samarth Nagar. Er zit geen glas meer in de ramen, het dak lekt, vliegen hebben vrij spel omdat de horgazen kapot zijn en de verf bladdert van de muren en kozijnen. In Nederland zou het gebouwtje afgebroken worden.

Het is een onleefbare situatie. Ik trek mij dit zeer aan en ben bereid om de kinderen te helpen door het schooltje op te knappen.

De organisatie waar ik het schooltje voor ga opknappen heet Pankhudi. www.pankhudi-india.org project Mumbai.

Deze organisatie is officieel gestart in april 2005 en ze staan sinds november 2006 ingeschreven als een officiële NGO.

Het is begonnen in Mumbai door Shazhad Waheel en er bestaan nu 7 teams door heel India heen. Elk team heeft zijn project, maar alles heeft 1 doel:

?De leefwereld van de kinderen en hun directe omgeving verbeteren?.

In Mumbai geven ze les in de Slum Samarth Nagar. De slum is erg groot en ze hebben 1 deel uitgekozen waar ze kinderen van hebben geselecteerd.

Er zijn te weinig vrijwilligers en schooltjes om alle kinderen les te geven.

De geselecteerde kinderen krijgen Engelse les en binnenkort gaan ze beginnen met een creatief programma, zoals muziek, dans, kunst en tekenen, en sociale onderwerpen, zoals seksuele voorlichting en hygiëne.

Voor de renovatie van het ?schoolgebouwtje? is veel geld nodig.

Wie wil mij helpen dmv een financiële bijdrage.

Het geld neem ik persoonlijk mee naar India om het te overhandigen aan de Pankhudi Foundation.

Tevens zal ik zodra ik naar India ga wekelijks verslag doen van het project via mijn reiswebsite, http://henkinindia.waarbenjij.nu

Op http://home.tiscali.nl/herugn/, staat meer informatie over deze aktie.

Ik hoop dat iemand mij wil steunen.

Met vriendelijke groet,

Henk Rutgers

Eilardaheerd 27-D

9736 BA Groningen

• M. van Dijk, Arcade Advies

Geachte heer Rutgers,

Wellicht kan u aankloppen bij onderstaande stichting, zij kunnen u helpen. Daarnaast zijn er meer fondsen en stichtingen, enkel worden daarbij specieke projecten vereist.

Wij kunnen u eventueel daarbij helpen,

Met vriendelijke groet,

Mark van Dijk, Arcade Advies, Oosterhout (NB)

Stichting Global Mission Netherlands (SGMN) is een organisatie die kansarme mensen helpt in ontwikkelingslanden. De stichting strijd tegen slecht onderwijs en biedt hulp bij het ontwikkelen van en creëren van kansen voor de minderbedeelden.

De stichting verstrekt lesmateriaal en bouwt scholen. Daarnaast werkt de stichting samen met hogescholen en universiteiten om innovatieve ideeën op te doen en zo de situatie te verbeteren.

De stichting streeft een “doe-het-zelf” gedachte na. Door zelfrealisatie probeert de stichting de minderbedeelden er boven op te helpen. Als studenten op deze manier meehelpen aan de doelen van de stichting maken ze kans op een beurs.