subsidie documentaire over daklozen

  • burndoc

    Ik ben bezig met een documentaire over een dakloze man in Amsterdam, waardoor men een inkijk krijgt op het dagelijkse bestaan van de dakloze. Hij doet o.m. mee met een theaterproject over en met daklozen. Ik zoek subsidie om dit project verder te ontwikkelen en wil dat het volgend jaat vertoond wordt ihkv Het Jaar van de Samaritaan. In dat jaar worden vele kunstprojecten met dit onderwerp opgezet

  • M. van Dijk, Arcade Advies

    Geachte burndoc,

    voor het maken van documentaires zijn enkele speciale fondsen;

    Het doel van het Mady Saks Fonds (PBCMADSAKS) is het financieel ondersteunen van documentairemakers voor de ontwikkeling van een documentaire over beeldende kunst, muziek, dans of architectuur.

    Ik vind het echter moeilijk te bepalen of u daarvoor in aanmerking komt. Daarvoor dien ik meer informatie te hebben.

    Het Nederlands Fonds voor de Film (FNF) stimuleert de filmproductie in Nederland, met de nadruk op kwaliteit en diversiteit, en bevordert een goed klimaat voor de Nederlandse filmcultuur.

    Mits u producent bent.

    Met vriendelijke groet,

    Mark van Dijk

    Arcade Advies, Oosterhout (NB)

  • stefan couwenberg

    zelf heb ik enkele jaren dakloos geweest en was dus afhankelijk geworden van een smo stichtig maatschappelijk opvang.

    in die periode moest ik handtekeningen zetten op formulieren die voor mijn onbekend waren of moest ik weer een handtekening zetten voor een machtiging om maandelijks een bedrag automatisch afteboeken aan schuldeiser maar

    volgens mijn hoef je daar maar een keer een handtekening voor te zetten?zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen.

    nu zou ik graag willen weten wat voor soort subsidies kan zo"n opvang aanvragen voor der clieenten?

    er zijn zwaare onderbouwde bedenkingen dat er geromeld wordt door een directeur van een smo opvang ergens in braband.

    kunt u mijn misschien van informatie voorzien om daar duidelijkheid in te krijgen?

    gr stefan couwenberg