subsidie voor emigratie

  • nmi

    Een zeer ruime subsidie is er mogelijk als je wilt emigreren. Je kunt een vergoeding voor verhuiskosten krijgen en ook daarnaast nog een 500 euro per maand.

    Bel voor meer informatie met de Sociale Verzekeringsbank te Leiden of met het Nederlands Migratie Instituut in Utrecht (http://www.nmigratie.nl/).

    Wat houdt de basisvoorziening in?

    De basisvoorziening bestaat uit een eenmalige vergoeding voor:

    de reiskosten naar - en in het bestemmingsland;

    het vervoer van bagage naar - en in het bestemmingsland;

    de kosten van levensonderhoud in de eerste twee maanden van hervestiging (de zogenaamde hervestigingskosten). Dit bedrag is gelijk aan twee keer het bedrag van de 45+uitkering (zie vraag 6 en bijlage).

    Waaruit bestaat de remigratievoorziening?

    De remigratievoorziening bestaat uit:

    de 45+uitkering: dit is een maandelijkse uitkering die afhankelijk is van de gezinssamenstelling en het levenspeil in het bestemmingsland. Deze uitkering valt buiten het Nederlandse stelsel van sociale zekerheid en kent drie categorieën. Er is een uitkering voor gehuwden/samenwonenden, een uitkering voor alleenstaanden en een uitkering voor eenoudergezinnen. De genoemde bedragen, die door de Sociale Verzekeringsbank (SVB) maandelijks op uw bankrekening in het buitenland worden overgemaakt, zijn de netto bedragen die Nederland uitkeert. Dit betekent dat als er een belastingverdrag met Nederland bestaat, het bestemmingsland hierover belasting kan heffen. Een remigrant die recht heeft op de 45+uitkering heeft ook recht op de diverse vergoedingen die bij de basisvoorziening horen, behalve de kosten van hervestiging (zie vraag 4).

    een ziektekostenvoorziening.

  • etienne emmen

    geachte heer/mevrouw,

    Ik zou graag willen weten of ik ook in aanmerking zou komen om iets voor mijzelf te beginnen in indonesie. Ik ben er geweest en heb gezien dat er genoeg kansen zijn maar heb zelf niet de financieele mogenlijkheden om iets op te starten.IK ben dus opzoek naar een manier om dit te financieeren maar daar ik bij het bkr sta kom ik dus nergens in aanmerking bij banken. De reden dat ik dit vraag is dat ik weg wil uit nederland omdat ik me hier niet kan vinden en daar mijn leven graag daar zou indelen met een eigen onderneming.

    vriendelijke groet E.J.M. Emmen

  • rene Dupon

    Hee Etienne leef jij nog …. potverdotie leuk je ff te zien !!!

    Mail me ff het is te lang geleden !!!!!etienne emmen schreef:

    >

    > geachte heer/mevrouw,

    >

    > Ik zou graag willen weten of ik ook in aanmerking zou komen

    > om iets voor mijzelf te beginnen in indonesie. Ik ben er

    > geweest en heb gezien dat er genoeg kansen zijn maar heb zelf

    > niet de financieele mogenlijkheden om iets op te starten.IK

    > ben dus opzoek naar een manier om dit te financieeren maar

    > daar ik bij het bkr sta kom ik dus nergens in aanmerking bij

    > banken. De reden dat ik dit vraag is dat ik weg wil uit

    > nederland omdat ik me hier niet kan vinden en daar mijn leven

    > graag daar zou indelen met een eigen onderneming.

    >

    > vriendelijke groet E.J.M. Emmen

  • Raaphorst J

    Ik zou graag volgend jaar emigreren naar Letland wat zijn de subsidie mogelijkheden

  • Van Steijn

    zend mij a.u.b. meer informatie hierover.

    Nederlands echtpaar (45+) wil emigreren naar Frankrijk.

  • melanie

    hallo,

    ik wilde eigenlijk met mijn hele gezin (4 personen) emigreren naar libie.

    nu is mijn vraag of je als je wilt emigreren naar libie(tripoly) ook in aanmerking komt voor een subsidie of een soort oprotpremie? ik zou dit heel graag willen weten, waar ik kan zijn voor meer informatie of bij wie ik moet zijn voor dat soort zaken. hopelijk kan iemand mij en mijn vrienden die dat ook willen meer informatie verstrekken.

    met vriendelijke groetjes melanie

  • jaap

    goeie dag melanie

    jammer voor ons geen oprotpremie wel als je medelander ben en hier je zakken heb gevuld een groot huis in je thuisland dan krijg je in nederland een oprotpremie voor ons nederlanders is het niet mogelijk

    Jaapmelanie schreef:

    >

    > hallo,

    >

    > ik wilde eigenlijk met mijn hele gezin (4 personen) emigreren

    > naar libie.

    > nu is mijn vraag of je als je wilt emigreren naar

    > libie(tripoly) ook in aanmerking komt voor een subsidie of

    > een soort oprotpremie? ik zou dit heel graag willen weten,

    > waar ik kan zijn voor meer informatie of bij wie ik moet zijn

    > voor dat soort zaken. hopelijk kan iemand mij en mijn

    > vrienden die dat ook willen meer informatie verstrekken.

    >

    > met vriendelijke groetjes melanie

  • melanie

    het is wel zo dat mijn man dan terug gaat naar zijn familie, helpt dat dan misschien voor een of andere premie. als dat zo zou zijn dan ging ik gisteren nog en dat zou de staat veel minder kosten dan nu denk ik. ohw, ik wil zo graag weg maar het sparen is zo moeilijk met 2 kleine kinderen.

  • jaap

    Dan heb je pech je hoort niet bij de doelgroep

    dat is alleen voor de gastarbeiders

    jaap

  • G Premet

    wij zijn een jong stel met 2 kinderen en we willen naar Turkije emigreren ik zelf ben 27 mijn man is 29 jaar kunnun wij een vergoeding krijgen als wij emigreren. ik heb gehoord dat je de eerste jaar een bepaalde bedrag krijgt als je wilt emigreren klopt dat of niet.