Hallo, ik studeer aan de hogeschool (sociale dienstverlening) en interesseer me enorm voor bepaalde groepen in onze samenleving die haast geen sociale contacten hebben en die hun kennis willen verbreden. Daarom ben ik een boekenclub begonnen. Het betreft voornamelijk jonge moeders die in de uitkering zitten en het best wel tegen hebben zitten op dit moment. Nu hebben ze zich aangesloten bij mijn boekenclub en zijn ze erg positief. Ik daarentegen maak me meer zorgen omdat de kosten er voor mij toch behoorlijk oplopen. De vrouwen in kwestie zijn voornamelijk huisvrouwen die meestal geen geld hebben om boeken e.d te kopen voor zichzelf dus een contributie vragen zit er niet in. Ik maak dus kosten omdat we een betaalde internetsite hebben om zo ook online contact te hebben met elkaar en daarnaast verschaf ik ook alle boeken en educatieve uitstappen naar musea enz.

Ik begrijp dat dit mijn initiatief is geweest dus ook mijn kosten maar ik ben gewoon geinteresseerd of er geen subsidie mogelijkheden zijn voor mij?

Of moeten we dit gewoon zelf betalen (wat ook geheel logisch is natuurlijk)

Ik ben dus eigenlijk benieuwd of er toch een of andere subsidie bestaat die de startende boekenclub een handje kan helpen?

Ik hoor het heel graag,

Saskia