Huursubsidie/ aftoppingsgrens

• Sandra

HELP…….wie kan mij hier enigzins duidelijkheid over verschaffen…

Ik kan een ander huis huren, maar de huur ligt 19,= boven de ‘aftoppinggrens’ , waardoor mijn recht op huursubsidie vervalt.

MAAR……deze{ kale} huur is incl. GARAGE, en nu onstaat er onduidelijkheid, want de woningbouw zegt me toe, dat er van de Kale huur 22,= afgetrokken wordt{ en dat de VROM werkt met de dan ontstane ‘rekenhuur’], zodat ik onder de aftoppingsgrens val, en weer recht heb op H. subsidie, maar VROM, zegt uit te gaan van de kale huur, incl. garage….dit overigens ook niet met zekerheid, …!!

Ik moet nu binnen 2 dagen beslissen of ik het huis aanvaard, en de beschikking laat nog een { lange} tijd op zich wachten….

Wat als ik over ong. 3mnd een NEGATIEVE h.sub.beschikking krijg, en de volle huur moet betalen????

Wie zit er in dezelfde situatie, ben een alleenstaande moeder met 1 kind, wat mag huren tot 466,= de nieuwe huur incl. garage is 485,=

Alle reacties welkom

BVD.

S.

• erwin hemme

Beste S,

Op de internetsite van www.huursubsidie.nl staat hierover het volgende:

. Tellen de kosten voor een garage mee voor de huursubsidie?

Antwoord:

Als een bedrag voor de garage in de huurprijs is opgenomen, dan wordt voor de berekening van de huursubsidie € 22 van de huur afgetrokken. Ook als de werkelijke kosten voor deze garage hoger of lager zijn.

Dus je kunt dus 22 euro aftrekken van 485 euro. Het bedrag dat dan ontstaat is de rekenhuur.

MVG,

Erwin Hemm