Subsidie jongerenvereniging

• Marco

Ik ben lid van Jong Nederland en vraag me af of er voor onze vereniging subsidiemogelijkheden zijn op het gebied van onderhoud eigen gebouw, organiseren van activiteiten, scholing en verbeteren veiligheid eigen terrein. Indien er nog andere mogelijkheden voor subsidie zijn waarvoor onze vereniging in aanmerking komt, dan zou ik het erg op prijs stellen indien u mij hiervan bericht geeft.

Met vriendelijke groet,

Marco Heuts

• Vectrix.nl

Wat doet Jong Nederland en waar is het gevestigd?

• Marco

Jong Nederland is een jongerenvereniging die gevestigd is in Sint Odiliënberg. Er zit een overkoepelend orgaan boven genaamd Jong Nederland Limburg. Onze vereniging heeft als doelstelling:

Methodisch jeugdwerk aan jongeren vanaf 6 jaar, om hen in hun vrije tijd mogelijkheden te bieden tot ontspanning en ontplooiing met behulp van daartoe opgeleide leidsters en leiders.

Kort gezegd komt het erop neer dat kinderen in groepen ingedeeld worden op basis van leeftijd en geestelijke ontwikkeling. Per groep hebben ze een vaste avond waarop ze in ons gebouw de mogelijkheid krijgen om spellen te spelen, maar ook knutselen en andere mogelijkheden om creativiteit te uiten worden gestimuleerd. Verder hebben we vaak uitstapjes naar speeltuinen en gaan we een keer per jaar een week op kamp, en een keer per jaar een weekend op kamp.

We hebben allicht contact met de plaatselijke gemeente inzake vergoedingen en subsidies, maar mijn gevoel zegt me dat het volledige potentieel hierbij niet gedekt word. Vandaar mijn zoektocht naar andere mogelijkheden.