Wie kan mij helpen binnen nu en 3 dagen

• snevi

Ik moet voor een scriptie voor school de subsidieregelingen van de overheid voor de kinderopvang beschrijven. Maar op geen 1 site kan ik iets goed vinden en dat waren er nog al wat. Ik ben nu al 7 weken zwaar op zoek en over 3 dagen moet ik hem inleveren. Het is echt een hele belangrijke scriptie. Van de gemeente krijg ik ook maar niks en bij een organisatie waar ik er naar gevraagt heb konden ze het ook al niet vinden. Ik hoop dat iemand kan helpen bvd.

• hemme

Per 2004 gaat de wet basisvoorziening kinderopvang in. In deze wet staat hoe de kinderopvang is geregeld en de vergoeding voor werknemer, werkgever en de fiscus. Deze is volgens mij te downloaden via www.minszw.nl. (ministerie van sociale zaken)

Ten tweede heeft de belastingdienst de regeling Wet Vermindering Afdracht loonbelasting kinderopvang (WVALL). Dit is een tegemoetkoming voor werkgevers.

Als laatste speelt de gemeente een belangrijke rol. Zij hebben potjes waaruit bepaalde doelgroepen (bijstandmoeders, langdurig werklozen, etc) subsidie kunnen krijgen voor kinderopvang. Per gemeente kan dit dus verschillen. Je moet dit even navragen bij afdeling Welzijn.

Succes,

Erwin Hemme