Ik heb in de laatste7jaar , een kindersportproject opgezet in the Gambia west Afrika.Waar nu 250 kinderen 2x per week gratis sporten.
Het doel van het project is naast direct plezier aan kinderen te geven, door aanbieding van sport de sociale en maatschappelijke leef omgeving te verbeteren,wij doen dit met groot succes ,samen met lokale mensen.Die ook de Training en management functie Non Profit op zich nemen.Sinds 1 maand , is het project officieel geregistreerd in the Gambia.Door het bewezen succes van het project , zijn we zo gegroeid , dat er uiteindelijk toch geld nodig is om een gezonde doorgroei te garanderen.Tot op heden was het een kostenplaatje , dat ik persoonlijk gedragen heb.Dit kan niet hoger,terwijl nu de tijd , om b.v. een van onze geplande activiteiten ,(de zogeheten probleem)jongeren (teams )uit Nederland op sport en cultuur ,en ontwikkelings hulp vakanties in Afrika uit te nodigen,ook heb ik al een Stop Geweld festival georganiseerd in Amsterdam met deze jongeren.Waaruit heel duidelijk naar voren kwam, door hun spontane mederwerking aan dit project dat er nog veel te doen is.Hoe ,Wat ,Waar,kan ik proberen hiervoor , voor een subsidie in aanmerking te komen. Anneke