Beste subsidie geinteresseerden,
Ik heb een bedrijfje met de naam Human Talent Consulting en ik begeleid over het algemeen managers en professionals bij hun loopbaan enz. In mijn prive kring kom ik er echter steeds meer achter dat er een grote groep jongeren is die het moeilijk vinden om vorm te geven aan hun persoonlijke ontwikkeling. Inmiddels begeleid ik op vrijwillige basis een aantal jongeren bij het zoeken naar de weg die voor hun geschikt is. Een meisje zit op bijzonder voortgezet onderwijs en ik merk dat ze nooit het gevoel heeft gehad dat ze ergens naar op weg was. Ze mist volledig een perspectief. Wel iemand die heel erg graag wil. Inmiddels ben ik nu een maand met haar bezig en ik sta er zelf versteld van wat er allemaal toch in haar blijkt te zitten wat er tot nu toe nooit is uitgekomen. Het raakt mij enorm hoe goed het haar ook doet en hoe de begeleiding haar zichtbaar goed doet. Ik merk dat de ervaring en de opleiding enz die ik heb gedaan voor mijn huidige werk dat ik die ook heel prima kan benutten voor deze op zich zelf totaal andere doelgroep. Zodoende ben ik nu aan het nadenken (slechts nog de eerste overdenkingen) over een manier om op dit gebied iets te gaan doen. Ik vermoed dat ik niet toevalligerwijs net in mijn eigen omgeving dit aantref. Ik denk dat er veel jongeren zijn die goed begeleiding zouden kunnen gebruiken. Begeleiding in positieve en opbouwende zin. Niet omdat ze ziek zijn of problemen hebben, maar om ze te ondersteunen om hun weg te vinden en om een manier te vinden om te kunnen leven en werken op een manier die goed voelt en die goed past. Het punt is dat jongeren zelf weinig hebben te besteden en zodoende zit ik nu te denken dat er misschien iets zou kunnen in een stichtingsvorm en misschien zelfs wel iets door en voor jongeren en eventueel met behulp van vrijwilligers. Ik zou misschien een concept kunnen ontwikkelen om dit op te kunnen zetten zonder dat het heel erg duur hoeft te worden om er gebruik van te maken zodat het laagdrempelig blijft. Dit allemaal als toelichting op de vraag, of er voor een dergelijk initiatief een subsidieregeling van toepassing zou kunnen zijn. Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag. Vast hartelijk dank voor het lezen van mijn bericht en voor het eventueel meedenken.
Hartelijke groet,
Anita Wesselius
www.humantalentconsulting.nl
info@humantalentconsulting.nl