nieuw prikbord gestart op www.subsidieaanvragen.com

• M.R. v/d Hulst

Geachte heer Hemme,

Uiteraard vragen wij tussentijdse voorschotten aan. Verders is het zo (is ook te lezen op onze site www.subsidieaanvragen.com) dat bij subsidies die erg veel extra onderzoek, tijd en investering vergen/vragen, wij een percentage van de (mogelijk) te verkrijgen subsidie vragen. De hoogte van dit percentage, bespreken wij altijd vooraf met de “klant”, en zal zeker nooit hoger uitvallen dan 15%!! Daar wij zeer flexibel willen zijn, is een andere opzet i.o.m. de klant, altijd mogelijk!

Ik hoop dat deze informatie u voldoening geeft en er van uitgaande dat wij vanaf nu het prikbord alleen nog maar gebruiken voor waar hij voor opgezet is n.l. als een prikbord voor vraag en antwoord m.b.t. en niet als een soort discussie prikbord, zoals nu een beetje het geval is.

Wilt u meer weten, neemt u dan eens telefonisch contact met ons op, dan kunnen we misschien een keer ergens afspreken.

Misschien is het een goed idee om een keer ergens een bijeenkomst te beleggen, waarbij ook andere belangstellenden (bijv. hr. Stegehuis, hr. v/d Kuijp, directeur van EFC etc.), uitgenodigd kunnen worden, toch?

Goede zaken toegewenst en een prettig weekend,

M.R. van der Hulst

• Bart Weekhout

Beste lezer,

Ik vind het juist wel leuk dat ook subsidie-adviseurs met elkaar in discussie gaan op het prikbord. Zo spreken de eenpitters ook eens een collega.

Om mee te doen met de discussie over boter op het hoofd; zolang de klant goed bediend wordt en de meerwaarde van het subsidieadvies inziet, mag een ieder van mij zijn eigen vergoedingsstructuur behouden. Het wordt pas vervelend wanneer subsidieadviseurs een slechte naam krijgen door hit and run-acties.

Oh, ja. De certificering. De meeste klanten krijg ik via andere klanten. Als ze vervolgens mijn verhaal hebben gehoord mag ik meestal aan de slag. Voor klanten die “koud” binnenkomen, kan een certificaat misschien meerwaarde bieden, maar wekt lidmaatschap van de NVAS dan niet vertrouwen? Het lijkt me nogal bewerkelijk en duur om een certificering op te zetten.

Volgende keer vertel ik over mijn websites, subsidietest en nieuwsbrief.

Met vriendelijke groet,

Bart Weekhout

• M.R. van der Hulst

Geachte heer,

Leuk bericht, spreekt me aan, leuk dat u meedenkt, zo denk ik er ook over! Neemt u eens contact met mij op, of geef uw telefoonnummer aan mij door, zodat ik u eens kan bellen voor ……..?

B.v.d.

M.vr.gr.

M.R. van der Hulst

• Rendeuro b.v.

Bart,

Inderdaad liever boter dan margarine. Certificering is een zwaar middel inderdaad voor een klein bedrijf. Gewoon goed werk leveren en zorgen voor tevreden klanten dan heb je vanzelf een boeterham !

Discussie is wel leuk, je leert er altijd wat van. Jezelf blootgeven is voor mij geen probleem. Dit gebeurt over het algemeen echter weinig.

Met vriendelijke groet,

Bert Stegehuis.

• E. Nijdam

Hierover heb ik al bedrijven geinformeerd, maar ik plaats hier toch nog even een post.

in Januari, of Februari start ik een eigen bedrijf in de ICT Service Sector samen met een vriend/collega van mij.

Hiervoor is eigenlijk alleen een goed vervoers middel nodig, een bestel busje. zoals ik zelf in gedachte had een kangoo o.i.d.

Dit is de grootste inverstering van het bedrijf dat ik wil starten samen met collega.

Wanneer iemand wil reageren hoe ik dit het beste kan doen, of dat er iemand is die mij kan helpen, en daarvoor een vergoeding wil hebben, kan hierover gesproken worden..

Vriendelijke groet,

E. Nijdam.