nieuw prikbord gestart op www.subsidieaanvragen.com

• M v/d Hulst

wij zijn een nieuw prikbord gestart op www.subsidieaanvragen.com

de vragen worden regelmatig bekeken en vaak beantwoord door een van de medewerkers.

van der Hulst adviesbureau heeft www.subsidieaanvragen.com in het leven geroepen om iedereen gemakkelijker van dienst te kunnen zijn.

als er opmerkingen zijn of opbouwende kritiek dan horen wij het graag van u.

• Rendeuro

Geachte heer van der Hulst,

Waarom 2 prikborden ?

Als iedereen dit gaat doen komt van geen enkel subside-prikbord iets meer terecht, deze loopt nu net goed. 1 centraal bord lijkt mij beter toe.

Uw initiatief is wel erg commercieel, net als uw website trouwens. Bij uw bedrijf ben je 2 x EUR 600 kwijt zonder dat je zelf geld gebeurd hebt. Dit is een groot risico voor de klant, want een regeling loopt vaak tijdens de uitvoering of bij de declaratie mis, als er niet 100% goed gehandeld wordt. Wat denk je dat een klant doet als hij EUR 1.200 aan uw bureau heeft betaald en er komt tenslotte niks uit ?

De klant gaat minstens 10 andere bedrijven negatief beinvloeden, dat is wel zeker.

Zo komen we dus niet verder in subsidie-Nederland.

Op mijn eerdere oproepen voor een kwaliteitslabel voor subsidie-advies-bureaus die de klant hoog in het vaandel hebben, heb ik helaas nog geen reacties ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Bert Stegehuis.

Voor meer informatie over ons bedrijf Rendeuro b.v. zie:

www.rendeuro.nl

• M.R. van der Hulst

Geachte heer,

Mogelijk heeft u gelijk over uw reactie op mijn prikbord, daar zit iets in. Wij zijn pas gestart met de site, dus mogelijk zal hier dan nog iets in veranderen.

Verders slaat u de plank volledig mis!! Uiteraard zijn wij een bedrijf, moeten dus commercieel denken, toch, daar is toch niets mis mee? Commercieel betekend toch niet goed of fout?

Allereerst, wij sturen geen verkoopjongen langs (zoals vele andere bureau's) die er alles aan willen doen om de klant ongeacht of er mogelijkheden zijn, geld uit hun zak te kloppen.

Ten tweede, wij doen een vrijblijvend, dus kostenloos onderzoek. Blijkt uit dit onderzoek dat er geen mogelijkheden zijn, dan lichten wij de ondernemer hier uiteraard over in en bedanken wij hem of haar netjes dat wij dit voor hem of haar hebben mogen uitzoeken, lijkt mij juist niets mis mee!!

Zien wij mogelijkheden voor een ondernemer, gaan wij dit zeer grondig uitzoeken en verzamelen wij alle stukken voor een of meerder aanvragen. Wij hebben er dan mogelijk al vele uren werk “inzitten”, maar brengen dan echt nog steeds niet in rekening!

Pas als wij denken, de aanvragen gaan nu de deur uit, dan pas sturen wij de eerste factuur van Euro 600,-. Krijgen wij dan na verloop van tijd van de subsidieverstrekker een positief bericht, dan sturen wij onze tweede factuur van Euro 600,- toe. Dit is toch juist mee gespreid voor de ondernemer in kwestie?

Blijkt dat wij het bij het verkeerde eind hebben, m.a.w., de subsidieaanvragen worden negatief beoordeeld, dan krijgt de ondernemer het bedrag van de eerste factuur, Euro 600,- per omegaande retour, dit staat gewoon netjes en juridisch in overeenkomsten vermeldt.

Waarschijnlijk heeft u onze site niet goed gelezen of begrepen, juist wij zijn van mening dat we eerlijk bezig zijn!!

Met vriendelijke groet,

Dhr. M.R. van der Hulst

• onbekend

aan Rendeuro,

Hoezo geld vooraf vragen. Je hebt zelf ook boter op je hoofd. 25% vragen voor een positieve aanvraag is denk ik wel een beetje veel of niet. Helemaal als er een percentage van 10-15% gangbaar is in de markt. Ook al zou je dan een vast bedrag vragen als adviesbureau dan nog zijn de klanten beter uit met een vast bedrag en een laag percentage dan met die 25% van jouw.

• Melanie M.

Rendeuro,

Uw kritiek slaat nergens op! Bij subsidieaanvragen.com ben je volgens mij zelfs voordeliger uit dan bij u!

Laten we als regel nemen een subsidie van Euro 10.000,-. Bij u ben ik dan 25% “kwijt”, = Euro 2.500,-. Bij Subsidieaanvragen.com, ben je als ondernemer dan slechts Euro 1.200,- verschuldigd. Lijkt mij een simpel rekensommetje.

Verders mag ik er van uitgaan (neem ik aan) dat de ondernemer bij subsidieaanvragen z'n geld terugkrijgt als de subsidie lager uitvalt dan die Euro 1200,-, maar hoe zit dat bij U??

Verders, u heeft het over commercieel? Bij elke antwoord dat u op een vraag geeft, verwijst u naar uw site!! Dus waar praat u over?

Melanie

• Rendeuro

Geachte heer van der Hulst,

Qua dubbele prikborden geeft u mij geljik en verder zou ik de plank volledig misslaan. Dat kan natuurlijk niet. U gaat op het tweede aspect uitgebreid op in, zo te zien een plausibel verhaal. Dat u te goeder trouw handelt geloof ik meteen en hoop ik ook. Mijn probleem is dat de markt zwaar beschadigd is door zakkenvullers en graaiers. Het IMAGO van subsidies is vaak negatief. Voor mijn oproep voor een label voor goede bureau's heb ik slechts 1 reactie binnen, een collega, deze komt vandaag langs. Ik wens u verder veel succes toe en ik zou graag eens op persoonlijke titel met u kennismaken en ervaringen uitwisselen.

Met vriendelijke groet,

Bert Stegehuis

• Rendeuro

Onbekende,

Boter op het hoofd ? (s.v.p. wel vloeibare zoals op de t.v.- reclame).

Het gaat er inderdaad om wanneer de klant juist bediend is, dat ben ik met u eens. Wanneer doen we het goed ?

25 % is niet veel, de klant verdient nog altijd 3 x zoveel namelijk hij mag 75 % houden.

Met vriendelijke groet,

Bert Stegehuis.

• Rendeuro

Melanie,

Het rekensommetje is wel simpel.

Wat doet de klant liever ? In mijn formule mag hij 75 % houden en anders had hij niks gehad. Dan is de keuze toch niet moeilijk meer ?

Geld terug krijgen is niet van toepassing. Hier slaat u de plank mis, om in termen van dhr Hulst te blijven.

Dit is nooit nodig in mijn formule, ik heb dus ook nog nooit enige discussie hierover gehad met een klant sinds 1994. Wel met klanten die het zelf willen doen, het vervolgens mis loopt en men mij de schuld geeft.

Voor die 25 % zit ik er van A-Z bovenop . IK DOE DAN OOK AL HET WERK !.

In de toelichting van dhr Hulst begrijp ik, in het geval dat u schetst, dat de klant bij hem EURO 600 kwijt is en bij mij niks. In het geval dat het wel lukt is men bij Hulst EURO 1.200 kwijt en bij mij EURO 2.500,–

Dhr Hulst zal het waarschijnlijk met mij eens zijn dat het belangrijkste deel van het traject is na het moment van na de beschikking. Meestal loopt het tijdens of na de rit nog ergens mis. DIT MAG NOOIT gebeuren. Vandaar mijn formule.

Speciaal op uw verzoek deze keer geen reclame voor Rendeuro b.v.

Met vriendelijke groet,

Bert Stegehuis

ps; graag betrek ik u in de discussie over het nieuwe label voor goede bureau's, morgen heb ik hier een gesprek over met TUV in Best.

• a.spoor

Blijft toch een simpel rekensommetje hoor, bij subsidieaanvragen.com zijn wij maximaal 1200 Euro kwijt en bij u vele malen meer, terwijl er toch hetzelfde werk aan zit.

Tevens geeft u aan dat uw klant er meer aan verdient, u omschrijft dit wel erg commercieel want de klant heeft hier recht op, en niet u!

Als er een subsidie uitrolt van 100.000-Euro dan wordt u toch echt wel hebberig met 25% ipv 1200 Euro.

onze keuze is dan snel gemaakt.

• hemme

Lezers,

Ik vraag mij af of bureau vd Hulst ook de tussentijdse voorschotten aanvraagt, eventueele bezwaarschriften in dient en de einddeclaratie verzorgt. Bij een aantal subsidie moeten behoorlijke rapportages worden toegevoegd.

Zo ja worden daarvoor extra kosten berekend of is dat service.

Indien dat niet gebeurt dan blijft de opdrachtgever een beetje “ rondzwemmen ” na de aanvraag

Graag uw antwoord..

Erwin Hemme