Dyslexie

• Annemiek Jacobs

Onze 14 jarige dochter is onlangs dyslectisch gebleken. Na eerst een jarenlange zoektocht langs doktoren en andere huplverleners blijken bijna al haar klachten over onwel voelen en niet-kunnen-functioneren terug te voeren op dyslexie. Zij heeft grote baat bij particulier huiswerk begeleiding en deskundige begeleiding bij de aanpak van haar probleem. Deze begeleiding kost handen vol geld. Voor een trimester ruim 1800 euro. Voor het eerste trimester van schooljaar 2002-2003 kan ik nog uit mijn eigen reserves putten. Na Kerstmis houdt het definitief op.

Wie kan mij vertellen of er ook fondsen bestaan voor deze problematiek. Ik heb weliswaar geen bijstandsuitkering maar omdat ook nog een ander kind uit het gezin begeleid moet worden wegens een ontwikkelingsstoornis, is het geld schoon op aan het eind van dit jaar.

• Vincent

Wij hebben hetzelfde probleem met onze dochter. En betalen ook een hoop geld voor particuliere hulp. En inderdaad dit is bijna niet te betalen!

Echter weet ik ook niet waar je nog meer terrecht kan. Als je iets meer weet zou je mij dit dan willen mailen?

Alvast bedankt

Groeten Vincent

• Cindy

Een ideetje is misschien om hulp te vragen aan studenten, ik denk dan met name aan derde jaars studenten orthopedagogiek…leerproblemen of onderwijskunde. Zij weten redelijk veel over dyslexie en willen waarschijnlijk tegen een niet al te hoge vergoeding u vast wel helpen (ook goed voor eigen ervaring nl). Advies: hang briefjes op bij de dichtsbijzijnde universiteit… u hoort vast wat van ze! Bij ons op de uni (Leiden) hangen ook vaak van deze briefjes en ik ken genoeg studenten die op deze manier (gemotitiveerd!) wat bij verdienen en veel bereiken bij deze kinderen.

Cindy de Haan