werkgelegenheid scheppen nederlanders in europa

  • Hans Schutt

    Ik vraag mij af:

    Ik woon in frankrijk en heb een nieuw idee, om b.v. nederlanders die in europa woonachtig zijn - en willen werken, te helpen met het zoeken naar werk. Dit plan is niet enkel voor nederlanders maar voor alle europeanen.

    Om dit plan verder door te ontwikkelen heb ik geld nodig, het kost tenslotte veel tijd -en er moet een site ontwikkeld worden (een beetje zoals een vacaturebank).

    Ik vraag mij af of hiervoor niet een vorm van subsidie bestaat.

  • Hemme

    Beste Hans,

    Voor de website moet u contact opnemen met Syntens. Wellicht kunnen die iets voor u betekenen

    Hun adres is www.syntens.nl

    E. Hemme

  • hans

    hartelijk bedankt voor de tip -en snelle reaktie.

    Vanmiddag ga ik er werk van maken.

    groet,Hans

  • Hans Schutt

    hoi Hemme,

    Vorige week heb ik kontakt opgenomen met Syntens, helaas tot op heden geen reaktie gehad heb je nog andere suggesties?

    Groet, Hans

  • Hemme

    Hans,

    Gewoon even bellen.

    Ondanks dat Syntens digitaal zakendoen stimuleert, zijn ze zelf niet altijd even snel met het beantwoorden van vragen via email .

    Groeten

    Erwin

  • Jaap

    Nee, dit is een Europees gericht project, en derhalve moet je je op de Europese Kaderregelingen richten. Er zijn een aantal leuke projecten die zowel betrekking hebben op het ontwikkelen van databanken als ook op de stimulering van werkgelegenheid, dus m.i.z. pas je daar tussen met je project.

    Nadeel is wel dat je dergelijke Europese projecten veelal moet realiseren met partners uit andere Europese lidstaten, of daarmee gelieerd. Echter: wellicht is dat voor jou geen probleem, omdat hierdoor kosten, ontwikkeling en research gedeeld kunnen worden.

    Neem dus in eerste instantie contact op met EG-Liaison of Senter.

    P.S.: Heb je anders wel eens gedacht aan het Europees Social Fonds?

    Veel succes,

    Jaap

    www.subsidies-fondsen.nl