Joost Romme

Concordiastraat 46

6226 GE Maastricht

Maastricht, 20 april 2002

Betreft: vraag om sponsoring

Geachte heer/mevrouw,

Ik ga de komende zomer deelnemen aan een ontwikkelingsproject in Peru. Het project wordt georganiseerd ten behoeve van een landbouworganisatie en zal werkzaamheden omvatten ten behoeve van de ontwikkeling van duurzame landbouw, zodat het regenwoud zoveel mogelijk in stand gehouden kan worden (o.a. voorlichting, scholen bouwen). Een folder over het project kan zonder probleem bij mij aangevraagd worden.

Het project wordt georganiseerd door de organisatie Studenten Voor Ontwikkeling (SVO). Reeds verscheidene jaren organiseert SVO ontwikkelingsprojecten in Zuid-Amerika. De stichting SVO organiseert kleinschalige projecten op maat gesneden voor de plaatselijke bevolking. Het belangrijkste doel is daarbij steeds om vanuit een gevoel van solidariteit met de vaak kansarme bevolking een steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van de lokale leefgemeenschap. Projecten worden samen met de plaatselijke bevolking uitgevoerd.

Er is veel geld nodig om een dergelijk project te organiseren. Het geld dat nodig is voor de uitvoering van een project komt vooral uit Nederland vanwege de armoede in Peru. Van studenten die bereid zijn tot deelname aan het project wordt gevraagd zelf 500 euro in te zamelen ten behoeve van het project. Gezien het feit dat de Nederlandse regering dit project ten zeerste onderschrijft zal zij de door de deelnemers verzamelde gelden verdubbelen.

Ik hoop dat u zich na het lezen van deze brief en de bijgesloten folder bewust bent geworden van het belang van het ontwikkelingsproject in Peru voor de plaatselijke bevolking en dat u bereid bent dit project financieel te ondersteunen. Uw giften zijn uiteraard aftrekbaar van de belasting (zie laatste pagina van de bijgesloten folder).

Mocht u nog vragen hebben of mij graag een keer willen spreken, dan is dat uiteraard geen probleem. Mijn postadres staat bovenaan deze brief vermeld. Mijn e-mail adres is: jjcm.romme@student.unimaas.nl. ?s Avonds ben ik doorgaans te bereiken onder het volgende telefoonnummer: 043-3633229. De gegevens van de organisatie staan onder de brief vermeld.

Graag zou ik van u vernemen of u al of niet bereid bent mij te willen steunen. Mocht u mij niet willen steunen dan zou ik u willen vragen of u misschien adressen weet waar ik eventueel terecht kan voor het aanvragen van sponsorgeld. Bij voorbaat dank voor uw reactie. Ik hoop van harte dat u mij wilt steunen. Alvast hartelijk dank voor uw bijdrage.

Hoogachtend,

Joost Romme

Organisatie: Stichting SVO tel.nr.: 020-6165846

Roemer Visschersstraat 46 e-mail: svo@instudo.nl

1054 EZ Amsterdam