starters subsidie

  • Mart

    Bestaat er ook een soort starters subsidie; een subsidie die jonge ondernemers aanmoedigt om zelfstandig te gaan?

  • Ben Schuur

    Er liggen een scala aan mogelijkheden, met name ook voor ICT-ers. Informatie kun je krijgen bij de Kamer van Koophandel. Bezoek ook eens de web-site van

    www.senter.nl

    Succes!!Mart schreef:

    >

    > Bestaat er ook een soort starters subsidie; een subsidie die

    > jonge ondernemers aanmoedigt om zelfstandig te gaan?

  • Mart

    Bedankt voor je tip !

  • drs. W.F. de Winter

    Geachte Mart,

    Naast verschillende fiscale regelingen zijn er ook verschillende regionale subsidies. De mogelijkheden zijn afhankelijk van het soort bedrijf dat opgestart wordt.

    Als u mij meer informatie geeft dan kan ik een beter beeld geven van de mogelijkheden.

    Dat kan zowel hier als direct.

    Met vriendelijke groet,

    drs. W.F. de Winter

  • Jan Walter

    Geachte heer De Winter,

    Heeft u wellicht informatie als het een reintegratiebedrijf betreft?

    Ik ben aan het onderzoeken of het voor mij mogelijk is om een dergelijk bedrijf op te zetten. Met dit bedrijf zou bij ons in de regio (Wieringen/West Friesland) duidelijk in een behoefte worden voorzien. Het is echter een schier ondoordringbaar woud van onbegrip als je bij instanties vraagt naar de subsidie mogelijkheden. Deze subsidies zijn echter wel noodzakelijk, omdat mensen met een arbeidsbeperking niet 100% inzetbaar zijn. Met eventuele subsidies is mogelijk het gat te overbruggen. Ik denk aan een productiebedrijf als leer/werk omgeving en via bemiddeling de mensen trachten te herplaatsen. Wet REA geeft wat mogelijkheden, maar mijns inziens moeten er meer mogelijkheden zijn. Mensen met een SW indicatie krijgen tenslotte ook een zak met geld mee die toch aanzienlijk is. Per persoon komt dat neer op zo'n € 20.500,-. Het betreft in mijn geval niet de mensen met een SW indicatie, maar met een andere arbeidshandicap.

    Bij voorbaat dank voor uw onbaatzuchtige hulp.

    Met vriendelijke groet,

    Jan Walter

  • mr Onno van der Kuip

    Beste Jan Walter,

    Een reïntegratiebedrijf kan reïntegratiewerkzaamheden uitvoeren in opdracht van UWV - de nieuwe uitvoeringsorganisatie voor sociale verzekeringen. Op 15 februari 2002 heeft het UWV de gunning 2002 van de openbare aanbesteding van reïntegratietrajecten bekend gemaakt.Het gaat in dit geval om ruim 60.000 betaalde trajecten (geen subsidie maar komt op hetzelfde neer).

    Zie voor meer informatie ons perbericht onder Nieuws

    Advies: ga in overleg met UWV en neem eens contact op met de brancheorganisatie van deze relatief nieuwe bedrijfstak.

    Knelpunten in de communicatie?

    Neem contact op met mij,

    mr Onno van der Kuip

    050 5370664

  • drs. W.F. de Winter

    Geachte heer Walter,

    Naar de reeds door de heer van der Kuip gemoende mogelijkheid zijn er wellicht nog verdere mogelijkheden:

    * de subsidieregeling arbeidsomstandigheden; een van de doelstellingen is(letterlijk): het behoud van werk en de (re)integratie in het arbeidsproces van mensen met een (dreigende) arbeidshandicap of chronische ziekte; daardoor lijkt deze subsidie wel een mogelijkheid. Deze subsidie wordt uitgevoerd door het ministerie van SZW. Zie www.minszw.nl voor meer info.

    * Kader regeling arbeidsomstandigheden, verzuim en integratie; een van de doelstellingen is (letterlijk): Daarnaast is de reïntegratie van arbeidsongeschikten eveneens een absoluut speerpunt. Daardoor lijkt mij deze ook wellicht een mogelijkheid. Deze is wel slechts voor reïntegratie in de zorg. Deze regelng wordt uigevoerd door de Sector fondsen Zorg en Welzijn.

    Naast deze twee zijn er nog enkele mogelijkheden, waar wellicht uw bedrijf niet rechtstreeks onder valt, maar wel door met de instanties te communiceren enige mogelijkheden openvallen.

    Het gaat nu te ver om al deze mogelijkheden op te sommen, indien u meer informatie verzoekt kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijft,

    met vriendelijke groet,

    drs. W.F. de Winter

    Nouveau Route

    Postbus 50

    5750 AB Deurne

    Tel: 0493-320654

    Fax: 0493-351712

    E-mail: info@nouveauroute.nl

    Url: www.nouveauroute.nl

  • Henk-Jan Boerema

    Mijne heren,

    bestaat er een subsidie als je in het buitenland een bedrijf wilt starten? Een land wat qua economie achterlicht op nederland(bv.Spanje).

    Dus waarschijnlijk praten we dan over Europese subsidies…of tóch Nederlandse?

    Met andere woorden, bestaat er een rijkende hand in zulke gevallen?

    S.v.p. antwoorden naar mijn email-adres hjbteg@hotmail.com

    M.vriendelijke groet, H.J.Boerema