Een vraag aan Rendeuro

  • Jan de Bie

    Beste Rendeuro,

    Van u zou ik wel eens willen weten wat u voor een bedrijf kunt doen.

    Ik lees op uw website dat u de weg weet in subsidieland. Als een tijger bijt u zich vast in de zaak en sleept u de maximale subsidie in de wacht voor uw klant.

    Maar naast dat subsidiegeregel maakt u hele zorgsystemen voor uw klant.

    Mijn vraag zijn beide activiteiten goed met elkaar te verenigen?

    Of vullen ze elkaar zelfs goed aan?

  • Bert Stegehuis

    Beste Jan,

    Doordat ik zelf ondernemer ben en door mijn werkzaamheden in de management-ondersteuning (ISO), heb ik gemerkt dat ik ook uitstekend kan scoren in subsidieland.

    Als (subsidie)adviseur is het volgens mij onontbeerlijk dat je de taal van de ondernemer spreekt en snapt wat hij wil. Je kunt dus alles weten van subsidies, maar weinig over het bedrijfsleven, dan scoor je niet of matig. Er kan een prachtige regeling zijn, maar als het bedrijf is er nog niet aan toe is dan lukt het toch niet.

    Ik ben een generalist maar toch weet ik binnen een mum van tijd alles van een bepaalde regeling. Dit kan door mijn lidmaatschap op www.subsidies.nl. Hier kan ik alle regelingen downloaden met wet-teksten, brochure, aanvraagformulieren etc..

    Je kunt je voorstellen dat indien ik een ondernemer heb die rijp is voor een regeling, dat dit project zich dan ook richting de 100% kans van slagen gaat bewegen. Als de ondernemer er nog niet rijp voor is, mislukt het project wellicht nog in de eindfase. Dit kan ik mij niet permitteren, want dan beur ik ook niets !

    Wilt u meer informatie, neem dan contact met ons op.

    Onze website is

    Met vriendelijke groet,

    Bert Stegehuis

  • Jan de Bie

    Overtuigend verhaal. Vooral de no-cure no-pay formule spreekt me aan bij

    Is het trouwens gebruikelijk bij subsidieadviseurs dat op basis van no-cure no pay

    subsidies worden geregeld?

    Je schrijft in de voorgaande reactie het volgende:

    “Als de ondernemer er nog niet rijp voor is, mislukt het project wellicht nog in de eindfase.”

    Mijn vraag: Wanneer is een ondernemer er nog niet rijp voor? Elke ondernemer is toch wel “rijp” voor een subsidieontvangst die zijn kosten kan drukken bij innovatie, milieumaatregelen etc…..?

  • Bert Stegehuis

    Beste Jan,

    Ik heb een geval meegemaakt waar een leuke investeringspremie was geregeld. Het bedrijf was organisatorisch echter zo chaotisch bezig, dat er van de plannen niets terecht kwam. Een hoop werk voor niks dus. Deze ondernemer had het al moeilijk, zag de worst die hem voorgehouden werd en hapte meteen toe.

    Een klant kan er dus niet rijp voor zijn. De adviseur is er in principe altijd wel rijp voor.

    Met vriendelijke groeten,

    Bert Stegehuis