Een vraag aan ALLE subsidieadviseurs...

  • drs. W.F. de Winter

    Geachte heer Stegehuis,

    Op zich ben ik het met u eens dat er wel prestatie-indicatoren opgesteld kunnen worden, maar dan zijn er nog verschillende zaken waar overeenstemming over dient te komen:

    * er dient een overkoepelende organisatie opgezet te worden die controles uitvoert;

    * er dienen organisaties zich aan te sluiten bij die overkoepelende organisatie;

    * er zullen ook indicatoren ontwikkeld dienen te worden waardoor in kaart gebracht kan worden over of bureaus werk laten liggen (dit is volgens mij wel mogelijk, maar teveel generalisatie blijft lastig);

    * Er zal dus samengewerkt dienen te worden door enkele bureaus elkaar dus niet alleen zien als concurrenten en volgens mij is dit een zeer moeilijk standpunt in de advieswereld….

    Maar ik moet zeggen dat ik positief tegenover zulk initiatief zou staan. Mijn bureau zal zich niet afzijdig houden indien er een dergelijke organisatie zou worden opgestart.

    Met vriendelijke groet,

    drs. W.F. de Winter

  • Bert Stegehuis

    Geachte heer de Winter,

    Interessante materie. Het houdt mij bezig, binnenkort hoop ik op uw mening te kunnen reageren.

    m.v.g. Bert Stegehuis

  • Bert Stegehuis

    Geachte heer de Winter,

    U denkt nogal traditioneel. Ik zou willen voorstellen eens ‘ins blaue hinein zu gehen’. Een overkoepelende (vaak geldverslindende) organisatie is niet nodig, de klant oordeelt toch wel zelf..

    U en ik, met mensen erbij zoals Onno van der Kuip, Saskia Pessers, overige t(v)ip’s van de site, etc.. die komen hier toch uit ?

    Naast klanttevredenheid en continue verbeteren zijn er nog 6 bruikbare basisprincipes in de nieuwe ISO-9001 aanwezig. Deze wil ik in de groep gooien. Ons label is ISO, maar intern gericht om te bereiken dat:

    de klant tevreden is en het hem geld oplevert en wel tegen minimale inspanningen. Dat moet de nieuwe klup volgens mij willen garanderen.

    Bedoelde brainstormsessie kan geschikt plaatsvinden op de Drentse heidevelden bij Dwingeloo. (Vergezichten, Maxima heeft hier trouwens ook al gestaan.)

    Bovendien hebben ze daar de lekkerste koffie met cake van heel Nederland, met recht ***

    Met vriendelijke groet,

    Bert Stegehuis