subsidie opleiding niet uitkeringsgerechtigde

  • Nagelsan

    Hallo allemaal,

    Nu ben ik al heel lang op zoek naar een baan en kan dit in de huidige tijd helaas niet vinden.

    Mijn grootste struikelblok is dat ik enkel een mavo diploma heb en verder niets.

    Hierdoor kom ik vaak al niet door de eerste selectieronde heen.

    Nu hebben wij het financieel altijd erg zwaar gehad en is er simpelweg geen geld om een opleiding te volgen, terwijl ik wel een HBO opleiding aan zou kunnen qua niveau en dit ook heel graag wil volgen.

    (ik wil graag het basis onderwijs in)

    Wie weet of er subsidies zijn die, grotendeels, in de kosten zouden kunnen voorzien.

    Het mogen ook bedrijven zijn, waarbij ik de opleiding dmv salaris dien terug te betalen oid.

    Maar ik wil gewoon graag werken.

    Ik ben te oud voor een studiefinanciering en derhalve ook te oud voor de simpele baantjes (niet verkeerd bedoeld) als vakken vuller, cassiere of productiemedewerker.

    De andere banen kom ik al niet door heen vanwege gebrek aan opleiding, ondanks het juiste werk en denk niveau.

    Dus wie me tips kan geven, heel graag.

    Alvast bedankt.

    Groeten Sandra

  • nagelsan

    Nog even ter volledigheid, ik heb geen uitkering en hier ook geen recht op.

    De gemeente heeft hier geen subsidie voor en met het werk van mijn man, komen we net aan rond elke maand.

    En omdat ik geen uitkering trek, kan ik dus niet aankloppen bij het uwv oid.