Subsidie starten bedrijf alleenstaande moeder

  • Lisa Bosma

    Dag allemaal,

    Ik ben een alleenstaande moeder en wil graag de overstap van een betaalde baan naar mijn eigen bedrijf maken.

    Het bedrijf wat ik wil (waar ik van droom) verzorgt workshops en verkoopt daarnaast sierraden aan kledingzaken. Op termijn wil ik dit combineren met een humanitair project (artikelen komen nl. uit arme landen).

    Om te starten heb ik kapitaal nodig (start circa 30.000,-), kantoor/opslagplaats, reclame materiaal, website, etc…

    Kan iemand me vertellen hoe ik kan uitzoeken of ik hier subsidie(s)/fasciliteiten voor kan krijgen?

    Bedankt en groeten,

    Lisa

  • Irma Roolvink

    Lisa,

    Ga eens praten met de Kamer van Koophandel. Zij weten heel veel en verzorgen ook informatiebijeenkomsten hierover.

    Groetjes,

    Irma

  • Fondswervingonline.nl

    Okay, een wat relevanter antwoord: kijk eens bij Mama Cash. Deze is gericht op vrouwen, emancipatie en ontwikkelingswerk in relatie tot vrouwen.

    Gezien het feit dat je art. uit ontwikkelingslanden komen en wellicht ook door vrouwen gemaakt worden, en jij als vrouw een bedrijf wil starten een interessante optie.

    Link site: www.mamacash.nl

    Daarnaast kun je omdat het om een kleine investering gaat denken aan microkrediet.

    De instantie die je herover kan informeren is Qredits.nl

    Succes!

    Fondswervingonline.nl

    Jaap Burgstra