Leerbedrijf

  • Koen

    Hallo,

    Voor mijn HBO studie ben ik onderzoek aan het doen naar de mogelijkheid om het leerbedrijf dat binnen een MBO school zit extern te brengen.

    Het leerbedrijf is een administratiekantoor waarbij vereningen en stichtingen kunnen komen om leden en financiele administraties uit te laten voeren, mailings te laten doen, secretariele werkzaamheden enzovoort. Bij dit leerbedrijf kunnen MBO studenten van de richting secretarieel en administratief van niveau 2 tot en met 4 hun stage lopen en deze staan onder leiding van een HBO student die hier ook zijn stage loopt en onderzoek doet.

    Op dit moment is het leerbedrijf gevestigd binnen de muren van de ROC school. Maar met het oog op verdere professionalisering willen wij dit zelfstandig onder gaan brengen in een eigen pand.

    Nu ben ik aan het onderzoeken welke subsidiebronnen wij eventueel kunnen aanspreken voor de financiering van deze externe locatie maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Wie weet op welke subsidies wij eventueel aanspraak zouden kunnen maken?

    Mvg,

    Koen

  • rolfb

    Beste Koen,

    Deze vraag is al van een tijdje terug zie ik. Ik vroeg me af hoe het gaat met het onderzoek. Vanuit mijn werk ben ik bezig met een soortgelijk project. Lijkt me interessant om met elkaar in contact te komen om ervaringen uit te wisselen.