Kringloopwinkel starten

  • Carcelia

    Hallo,

    Ik wil heel graag een nieuwe Kringloopwinkel starten in Hillegom. Is al jaaaren geleden dat er eentje was. Heb een Poll gezet op Buurtlinks en er was echt wel enthousiasme voor.

    Wat is er mogelijk aan subsidies voor wat betreft huur etc.? Ik heb namelijk geen werk (behalve uitzendwerk) of geld om er zelf in te steken. Wethouder Millieu zal serieus naar mn ondernemersplan kijken als ik ook een plek heb. Maar ja, dan heb ik toestemming, maar nog geen geld om het op te starten.

    Met vr gr.

    Carla HilleRommie

  • Patrick

    Beste Carla.

    Zover IK heb kunnen vinden, zijn er waarschijnlijk geen subsidie-potjes voor, maarrrr…. het schijnt wél zo te zijn, dat lokale overheden gelden mógen vrijmaken voor zoiets.

    Wij hebben hier in Enschede een grote kringloopwinkel zitten, maar onder ons gezegd zijn er veel mensen niet echt tevreden over…..

    Zou je me kunnen laten weten van welk potje die wethouder bij jou in Hillegom gebruik denkt te kunnen maken, want wij lopen met een exact zelfde idee rond. Wie weet kunnen we elkaar helpen?

    Groetjes, Patrick

  • Carcelia

    Hoi Patrick,

    Het probleem bij mij is, dat ze geen particulier initiatief zullen ondersteunen, tenzij er een stichting achter staat. Kun je zelf een stichting starten met minimaal 3 onafhankelijke personen, geen familie dus, dan heb je veel meer kans dat bijvoorbeeld Triodosbank of VSBfonds willen investeren erin.

    www.kab.nl is een adviserend orgaan, die ook wel wil helpen, als het geen particulier gebeuren is.

    Tenzij ik een gratis pand gedoneerd krijg, waar ik wat in kan gaan doen, denk ik dat ik het wel kan schudden, begin ik te vrezen.

    Groetjes,

    Carla

  • Mr.K.wilson

    Hello and greetings from our forest place in India.

    Hallo en groeten van onze bosplaats in India.

    With the help of some Volunteers we try to uplift the Poor People in the area. Met een aantal Vrijwilligers proberen wij onze Arme Mensen bij te staan. We are doing this in our project BGM Social Service Centre. Wij doen dit in ons project BGM-sociale dienst. My name is K.Wilson and I am Director of BGM-. Mijn naam is K. Wilson en ik ben Manager van BGM. We formed 205 Women Self Help Group’s. Wij stichtten 205 Zelf-Hulp Vrouwen-Groepen. We conduct Jobtraining like Tailoring, Handicraft, Computer Education etc. Wij doen gratis lessen in Baan-Cursussen zoals Kleermakers, Handambachten en Computer-les. We conduct Free Education Programmes to 600 Children belonging to Poor Families in 22 villages and Free Ayurvedic Clinic for poor Tribal patients. Wij geven gratis les aan 600 kinderen in 22 plaatsen en gratis Ayurveda Kliniek voor arme Bos-bewoners. Now I want to ask your help about two projects. Nu wil ik uw vragen om uw hulp in twee projecten. One is we try to build a series of Water Wells, and no 2 we try to learn Poor People rearing Cows. As a means to boost their income. In project no 1 willen we een paar Waterputten bouwen en project no 2 is: wij willen Koeien in bruikleen geven aan Arme Gezinnen, als een aanvulling op hun inkomen.

    My question is: kindly donate one or two Water Wells for this Poor People?

    For one Water well the average cost is 325 euro.

    Mijn vraag is: helpt u alstublieft een of twee Waterputten bouwen voor deze Arme Mensen?

    Een Waterput kost gemiddeld 325 euro.

    Or: kindly donate one or two Cows for one or two Poor Families?

    The average cost for one Cow is 275 euro

    Of: helpt u altublieft een of twee Koeien voor een paar Arme Families?

    Gemiddelde kosten per Koe is 275 euro

    For any questions please email me, director Mr.K. Wilson,

    BGM Social Service Centre,(Regd)

    Neyyadam.p.o,Thiruvananthapuram-695572, Kerala, S.India

    bgmsocialservice@yahoo.com tel. 0091-471-2273267 website: www.funsign.nl/bgm

    Or contact our Dutch associate: Mr.Frans Wiegmans, email:info@funsign.nl

    adress: Postbus 44 1960 AA Heemskerk, Nederland, tel 0251-239751.

    Donaties zijn welkom op giro 1206857, t.n.v. Actie Comité BGM-Nederland, Heemskerk,

    Thank you for your consideration,

    K. Wilson director BGM-india.

    Carcelia schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik wil heel graag een nieuwe Kringloopwinkel starten in

    > Hillegom. Is al jaaaren geleden dat er eentje was. Heb een

    > Poll gezet op Buurtlinks en er was echt wel enthousiasme voor.

    > Wat is er mogelijk aan subsidies voor wat betreft huur etc.?

    > Ik heb namelijk geen werk (behalve uitzendwerk) of geld om er

    > zelf in te steken. Wethouder Millieu zal serieus naar mn

    > ondernemersplan kijken als ik ook een plek heb. Maar ja, dan

    > heb ik toestemming, maar nog geen geld om het op te starten.

    >

    > Met vr gr.

    > Carla HilleRommie

  • Hary Vellinga

    Hallo Carla

    Het is zover,de krinloopwinkel is een feit en we noemen het De Retourboer

    hij gaat gevestigd worden aan het palet 1 naast de cafetaria en gaat per 15 juni open mensen kunnen vaaf 1 juni spullen inleveren en laten ophalen ook voor ons een spanende tijd maar we hebben goede hoop dat het gaat werken er zit namelijk niets in hillegom dus wie weet tot ziens in de winkel

    harry

  • Carla

    Hoi Harry,

    Top hee en snel ook nog. Perfect, kan ik mn spullen wat dichterbij kwijt :-)

    Had al het een en ander in voorraad liggen, voor het geval het mij zou lukken, maar dit is ook prima. Hoef ik het gelukkig niet te lozen bij het grof vuil.

    Staat het ook al op buurtlink? Ik zal reclame maken voor je :-) Krijgen jullie ook een website? www.HilleRommie.4U.to is de mijne. Daar zal ik dit berichtje ook op zetten, misschien voor jullie ook een idee?

    Heeeeeel veeel succes gewenst, ben hier echt blij mee.

    Tot 1 juni :-)

    Groetjes,

    Carla

  • Sara

    Hoi Harry,

    Ik ben informatie aan het inwinnen om een kringloopwinkel in Noord Nederland te starten, en lees in het forum dat je onlangs gestart bent. Ik kon geen website van jullie vinden met een email adres, dus hoop jullie via deze weg te kunnen bereiken. Hebben jullie toch een website of email adres?

    Groetjes Sara

  • Marja

    Hallo,

    Wat is er voor nodig buiten geld/ruimte etc om een kringloopwinkel te beginnen. Moet je ingeschreven komen te staan ergens? Heb je papieren nodig daarvoor en wat voor?

    Bij voorbaat dank,

    groet Marja

  • Dirk boterblom

    Hallo ik heb een kringloop winkel in haarlem. dus ik weet wel wat je allemaal nodig heb om te beginnen.bel me maar voor tips Groet Dirk. www.bijnagratismarkt.nl

    0651341544.

  • s.d

    Hallo, Ik zou graag een kringloopwinkel starten met een goede doel.

    Kan iemand mij helpen met wat info,wat heb ik nodig,(documenten,vergunning..etc)

    Moet ik een bedrijf starten,of verbinding maken met een stichting…?

    Ik heb al een bedrijfsruimte gevonden,maar ik heb geen idee wat moet ik verder doen

    Bedankt S.D.