Subsidie voor lunchroom met verstandelijk gehandicapten in dienst

  • Chantal van Diessen

    Hoi,

    Wij zijn 2 jonge meiden die het initiatief hebben genomen zich te verdiepen in het opzetten van een lunchroom. In onze lunchroom bieden wij jongeren met een verstandelijke handicap de kans werkervaring op te doen. Wij leggen contact met diverse instellingen en scholen, waarvan leerlingen bij ons stage kunnen lopen. Brigitte heeft de juiste papieren voor de horeca-gelegendheid en daarnaast heel veel ervaring. Chantal heeft het diploma SPH (Sociaal Pedagogische Hulpverlening).

    Wie kan ons helpen ons enthousiaste plan te verwezenlijken? Wie weet waar wij terecht kunnen voor subsidies?

    Groetjes,

    Brigitte van Rosmalen en Chantal van Diessen

  • Jeroen Mulder

    Beste dames,

    Volgens mij kun je contact opnemen met de organisatie Kliq deze zit door heel nederland.

    met vriendelijke groeten,

    Jeroen Mulder

  • Marjoke

    Hallo,

    Kwam langs deze vraag die jullie al een tijd geleden stelden, ik ben op dit moment met een soortgelijk plan bezig en probeer me te verdiepen in alle financiering e.d. Ik was benieuwd of jullie je plan hebben kunnen verwezenlijken en wat jullie ervaring is met het opzetten van een lunchroom.

    met vriendelijke groet,

    Marjoke Slagter

    Rotterdam

  • Yvonne

    Hallo Marjoke,

    Loop al een tijdje rond met het plan een horecadagzaakje te beginnen en sinds kort is het idee erbij gekomen om mensen met een verstandelijke beperking daar te laten werken. Weet niet goed waar ik moet beginnen om zoiets op te gaan zetten en las net jouw reactie.

    Heb jij tips voor mij?

    Vriendelijke groet,

    Yvonne van Gorp

  • pietje

    KLiq is al jaren failliet. Probeer eens een WSW-instelling

  • Amy

    Hoi Brigitte en Chantal,

    Ik ben benieuwd of jullie al verder zijn gekomen met de lunchroom.

    Ik ben ook bezig om dit van de grond te krijgen.

    Hebben jullie nog ideeen en of tips ?

    Alvast bedankt,

    Amy

  • Math Vervoort

    Hoi dames,

    Neem eens contact op met Serendis in Maasbree en bekijk de site van de fabriekmaasbree. Deze eigenaar heeft hele goede ideeen.

    groet,

    Math