subsidie particuliere opleiding

  • Emmy

    Ik weet niet of ik hier op het goede prikbord zit, maar weet iemand hoe en of waar ik in aanmerking kan komen voor een subsidie (ik weet niet of het wel bestaat), voor een deeltijd particuliere studie. Ik kom nl. niet in aanmerking voor studiefinanciering, gezien het een deeltijd studie is, en niet aan een officiele hogeschool of universiteit wordt gegeven (dus particulier is). Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven.

    BVD,

    groetjes.

  • mr Onno van der Kuip

    beste Emmy,

    Als je als particulier een particuliere deeltijdstudie volgt, krijg jezelf geen subsidie.

    Heb je een werkgever (bedrijf, nonprofit, overheid, uitkeringsinstantie) dan kun je een toegemoetkoming krijgen omdat de werkgever subsidie krijgt via een (fiscale)subsidieregeling voor scholing.

    Met vriendelijke groet,

    mr Onno W. van der Kuip

  • www.subsidies-fondsen.nl

    Beste Emmy,

    Afhankelijk van het soort deeltijdopleiding zijn er in Nederland een aantal private fondsen waar je mogelijk terecht kunt.

    Wanneer het bijvoorbeeld een deeltijdstudie is gebaseerd op de katholieke levensovertuiging kun je mogelijk terecht bij de Radboudstichting. Deze heeft ook een website op: www.radboudstichting.nl Zo zijn er nog tientallen fondsen op dat gebied.

    Kijk anders even op onze webiste voor meer informatie:

    Emmy schreef:

    >

    > Ik weet niet of ik hier op het goede prikbord zit, maar weet

    > iemand hoe en of waar ik in aanmerking kan komen voor een

    > subsidie (ik weet niet of het wel bestaat), voor een deeltijd

    > particuliere studie. Ik kom nl. niet in aanmerking voor

    > studiefinanciering, gezien het een deeltijd studie is, en

    > niet aan een officiele hogeschool of universiteit wordt

    > gegeven (dus particulier is). Ik hoop dat iemand mij een tip

    > kan geven.

    > BVD,

    > groetjes.

  • D.van der Waal

    Mijn vrouw is 25 jaar en nu 4 jaar huisvrouw en afgestudeerd in de kinderopvang.

    Hier is weinig/geen werk in.

    Dus ze wilt de thuisstudie Pabo doen om alsnog een baan te kunnen krijgen.

    Is hier een mogelijkheid voor subsidie?

    Gr,

    Donny