Nieuw bouwwoning+kantoor

  • Schot

    Hoe moet ik beginnen.

    En waar informeren voor diverse subsidies.

  • Jan de Bie

    Mener Schot….schot voor de boeg bedoelt u? Ja, U bent begonnen alhier.

    Nu is uw informatie wel erg beperkt.

    Ik kan me voorstellen dat u wat meer informatie moet verstrekken zodat een subsidieadviseur (er zijn momenteel 3 vertegenwoordigers van 3 subsidieadviesbureau's op dit prikbord vertegenwoordigd) meer informatie willen om via dit prikbord u alvast iets te vertellen over subsidiemogelijkheden.

    Het kan ook zijn dat door gericht vragen stellen ze mogelijkheden voor u zien.

    Daarna kunt u wellicht beslissen om subsidieaanvragen uit te besteden aan een dergelijk adviesbureau.

  • mr Onno van der Kuip

    Beste Jan de Bie,

    Schot is een veel voorkomende naam in Zeeland. Mosselkwekerij W.K. Schot BV heeft zelfs een website .

    Auteur Schot heeft als afzendernaam Mezeman…..

    Je hebt gelijk door te vragen, maar de vraag is helder. Auteur Schot vraagt zich af of er subsidiemogelijkheden zijn voor investeringen in de nieuwbouw van een woning inclusief kantoor.

    Met vriendelijke groet,

    mr Onno van der Kuip

  • mr Onno van der Kuip

    Geachte auteur Schot,

    Voor nieuwbouw van een woning + kantoor zijn er uitsluitend subsidies voor energiezuinige of energiebesparende investeringen. Voor een particuliere woning bent u aangewezen op de Energiepremie. Meer informatie: bij uw energiebedrijf.

    Voor een zakelijk pand waaraan een privé-woning wordt gekoppeld is de vraag wie de eigenaar wordt, de zaak (dan staat de woning bij de activa op de balans) of op privé (u verhuurt het zakelijke deel aan uw BV). Ondernemers kunnen fiscale subsidie krijgen (in de vorm van een extra aftrek - de Energieinvesteringsaftrek - op de vennootschaps- of inkomstenbelasting = minder belasting betalen!).

    In dat geval kunt u zich wenden tot de belastingdienst ofwel tot Senter .

    Succes met de nieuwbouw !!!

    met vriendelijke groet,

    mr Onno van der Kuip